webáruház ajánló

Termékeink

ÁSZF

A Textilpont Lakástextil Webáruházat a Pont Bútor Kereskedelmi Kft. működteti. Részletesebb adatokat a CÉGINFO menüpontban talál.

A webáruház termékkínálata:

  • Lakástextil méteráru: készfüggönyök, függönyanyagok, sötétítő függönyök, pamut és pa-pe vásznak, dekoranyagok, patchwork anyagok, gyerekmintás textilanyagok, viaszosvásznak.
  • Darabáru: terítők, díszterítők, konyharuhák, ágytakarók, ágyneműk, párnák, díszpárnák, párnahuzatok, párnabelsők és függönyözési kiegészítők.
  • Rövidáru: szalagok, gumiszalagok, danubia, tépőzár, gurtni.

Részletes információt az ÁRUKATEGÓRIÁK oldalmenüben talál.

Webáruházunkban kizárólag on-line, kiskereskedelmi értékesítést folytatunk. A megrendelt árut /árukat házhoz küldjük, illetve előre egyeztetett időpontban átveheti telephelyünkön. Ilyenkor lehetősége van a készleten lévő termékeink megtekintésére is.
Támogatjuk Önt internetes felületünkön és telefonon is minden plusz információval, rendelést viszont csak a webáruházon, vagy e-mailen keresztül veszünk fel.
Kérésére az általunk forgalmazott vagy beszerezhető anyagokból mintát küldünk, amennyiben megcímzett és felbélyegzett borítékot juttat el címünkre.

Vásárlási feltételek

A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Figyelmeztetés: az árut illusztráló képen/képeken a felvétel készítés fényviszonyaitól függően kismértékű színeltérések keletkezhetnek.

A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni (a regisztráció nélküli vásárlás jelenleg le van tiltva).
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét! (A regisztráció nélküli vásárlás jelenleg le van tiltva.)
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel, postai küldemény, illetve futárszolgálat által), valamint a fizetési módot (készpénz, banki átutalás, postacsekk, utánvétel). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Megjegyzés: fél méter alatti anyagrendeléseknél (az áruértékhez képest magas munkaigény miatt) darabonként 30 (harminc) Ft-os vágási felárat számítunk fel.

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, postai készpénzutalásra (rózsaszín csekken),utánvételes fizetésre, elektronikus fizetésre ésszemélyes készpénzfizetésre. Az utóbbi esetén, a telephelyen veheti át a megrendelt árut.

Szállítási díjak, feltételek
A küldemények kézbesítését, kiszállítását a Magyar Posta és az MPL futárszolgálata végzi. A szállítás várható időpontjáról lehetősége van érdeklődni elérhetőségeinken. Sajnos a „kedden délelőtt 10:30-kor szeretném átvenni” kérést minden igyekezetünk ellenére még nem tudjuk teljesíteni az alább felsorolt szállítási díjak mellett. Délutáni kiszállítás (17:00 után) csekély felárral viszont megoldható.
Amennyiben nem tartózkodik otthon napközben, akkor célszerű munkahelyére címeztetni a küldeményt.
A kiválasztott szállítási kategóriát a csomag tényleges súlyának megfelelően mindig ellenőrizzük, és szükség esetén a megrendelést visszaigazoló e-mailben pontosítjuk.

Szállítási módok belföldön:
– Postai ajánlott levél
– MPL futárszolgálat

Szállítási idő belföldön: 1-5 nap

Szállítási díjak belföldön:

  • Postai ajánlott levél díja: 590 Ft

Ez a száll. mód utánvétellel nem érhető el.
Tartalom: max. 2 méter 140cm széles vászon, illetve 1-1,5 méter függönyanyag, vagy 1 méter viaszosvászon.

  • MPL futárszolgálattal küldött csomagok díjai:

a., 1 kg-os súlyhatárig: 700 Ft
Tartalom max. 5 méter 140cm széles vászonanyag, illetve 3 méter 300 cm magas függönyanyag vagy 1,5 méter viaszosvászon.

b., 1-5 kg-os súlyhatárig:900 Ft
Tartalom max. 25 méter 140cm széles vászonanyag, illetve 20 méter 300 cm magas függönyanyag vagy 9 méter viaszosvászon.

c., 5-10 kg-os súlyhatárig: 1200 Ft

Tartalom max. 50 méter 140cm széles vászonanyag, illetve 40 méter 300 cm magas függönyanyag vagy 18 méter viaszosvászon.

d., 10-30 kg-os súlyhatárig:2000 Ft

  • Az utánvételes MPL szállítás költsége:

a, b, c, d, szállítási díjak + 300 Ft

Utánvételes szállítási mód választása esetén az áru ellenértékét és a szállítási díjat az MPL futárnál, készpénzben tudja kiegyenlíteni.

  • Ingyenes szállítás:

A szállítási költséget 30 000 Ft feletti vásárlásoknál – belföldön, és kizárólag a felsorolt módokon – a Textilpont Lakástextil Webáruház (üzemeltetője: Pont Bútor Kft.) átvállalja. Az esetleges utánvétel összege azonban nem tartozik a szállítási díjba.

Külföldre történő szállítás:
külföldre a Magyar Posta díjszabása szerint szállítunk.
A 2013-as postai, külföldi tarifák kivonatát itt találja.

A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése
A nem egyedi igényre levágott terméket eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségben, és változatlan minőségben vesszük vissza.

Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás
A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés távollévők közt kötött szerződésnek minősül, amely nem minősül írásban megkötött szerződésnek. Ennek jogszabályi teljes szövege itt olvasható.
Az űrlap kitöltésével és az áruház részére megerősítést követő elektronikus úton történő megküldésével, annak áruház általi visszaigazolásával az Ön megrendelése igénybejelentésnek minősül. A szerződés akkor jön létre, ha az áruház az igénybejelentést követő legkésőbb 48 órán belül az igény megérkezését pozitívan (az adásvétel lehetőségét megerősítve) visszaigazolja. Az igénybejelentés megküldésével, és annak áruház általi visszaigazolásával a szerződés ráutaló magatartással jön létre. Mind az ajánlat, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
A megkötött szerződéseket elektronikus formában tároljuk. Hagyományos "iktatásra" nem kerül sor, de a megrendelés és a levelezés legalább egy évig visszakereshető.
A szerződések nem utalnak konkrét magatartási kódexre, ám a szerződő felek közötti jóhiszeműségre, jóindulatra és korrektségre minden esetben számítunk.

Az ügyfelekkel kapcsolatot tartó személy neve: Poroszlay Gabriella. Itt érhető el.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

A felek eltérő megállapodása hiányában a Vásárló nem gyakorolhatja a törvényi előírás szerinti elállási jogot az alábbi esetek alkalmával:

  • Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte.
  • Olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ.
  • Olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő (ide tartoznak a méretre levágott méteráru termékek*), vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó.
  • hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében
  • szerencsejáték-szerződés esetében
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében
  • élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek rendszeres házhozszállítására vonatkozó szerződésekre
  • az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján a
  • vállalkozás e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja
    Az elállási jog gyakorlását leíró 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti innen.

Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben Ön élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti ügyfélszolgálati elérhetőségeink valamelyikén írásban vagy telefonon.
Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Ilyenkor feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel az értesítését.

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza a cégünk címére. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni.

Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség (például, hogy a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt).

A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatérítjük a termék vételárát.

Tulajdonjogi kikötés
A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig cégünk tulajdonában marad. Az át nem vett rendelések során keletkező veszteség (dupla szállítási díj, méretre vágott anyag csökkent értékű eladása stb.) miatt minden esetben kárigénnyel élünk.

Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta, és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy a KAPCSOLAT menüpont alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor. Lásd
KAPCSOLAT menüpont.

Sikertelen áruátadás
Abban az esetben, ha az Igénybevevő a megrendelt egyedi terméket – elállási jog hiányában – házhoz szállítás esetén a feladástól számított 15 napon belül nem veszi át, illetve az átvételt megtagadja, úgy köteles a termék 25%-ának megfelelő meghiúsulási kötbért megfizetni a Szolgáltató részére, a szállítási költségek egyidejű megtérítése mellett. Személyes átvétel vállalása esetén Igénybevevő a terméket az értesítés tudomására jutásától számított 15 napon belül köteles átvenni, melynek elmaradása esetén a termék 25%-ának megfelelő meghiúsulási kötbért megfizetni a Szolgáltató részére. Egyebekben az Igénybevevő az átvétellel kapcsolatban felmerülő akadályozottságáról a Szolgáltatót mindenképp értesíteni köteles. Egyedi méretekkel megrendelt termékekre vonatkozó megrendelés meghiúsulása esetén a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a méretre vágott terméket 2 hétig az eredeti vételár 75%-án az ún. akciós termékek keretén belül megkísérli értékesíteni kárenyhítés keretein belül. Ennek sikertelensége esetén az Igénybevevőtől a kötbéren felüli teljes kárának megtérítését is követelheti.

Szavatosság
1. A szavatosságra a Polgári Törvénykönyvről szóló, többször módosított 1959. évi IV. törvénybe foglalt, mindenkor hatályos rendelkezései az irányadók (305-311§).
2. A jelen általános szerződési és felhasználási feltételek alapján Szolgáltató által a Textilpont webáruházban értékesített termékek nem tartoznak jogszabályon alapuló kötelező jótállás hatálya alá.
3. A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a megrendelt anyag szakadt, nem megfelelő a minta vagy a szín. Ez esetben az Igénybe vevő részére a VI. 4. pontban rögzítettek szerint elállási jogot is biztosít a Szolgáltató.

4. Az Igénybevevőt megillető szavatossági jogok körében a Szolgáltató az alábbiakra külön is felhívja a figyelmet:
Az Igénybevevő, a hiba felfedezését követően, a lehető legrövidebb időn – legalább kettő hónapon – belül köteles kifogását a Szolgáltatóval közölni
• Fogyasztói szerződés esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belül jelentkező hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítéskor is fennállt, ilyenkor a Szolgáltatónak kell ennek ellenkezőjét bizonyítania.
• Fogyasztói szerződés esetében az Igénybevevő a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.
• Hibás teljesítés esetén az Igénybe vevő elsődlegesen a hiba kijavítását, vagy a hibás termék kicserélését kérheti, másodlagosan árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől. (Figyelem: az itt szereplő elállási jog nem azonos a jelen ÁSZF-ben fentebb szereplő, a vásárlástól való elállás jogával.)
• A hibás teljesítés miatt fennálló – fentebb részletezett – szavatossági kötelezettség teljesítésével összefüggő költségek (anyag- és munkadíj, valamint a postázási költség) az Eladót terhelik.

Fogyasztói panaszok, kifogások intézése
1. A fogyasztói kifogásokat – ide értve az elállás bejelentését is – az Igénybevevő a KAPCSOLAT menüpontban közölt elérhetőségeinken teheti meg. Telefonon információt is kérhet panaszának intézésével kapcsolatban, azonban ez esetben is szükséges írásbeli megerősítés.

2. A fogyasztói kifogások intézésének módjára egyebekben a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet szabályai az irányadóak, az alábbiak fokozott kiemelésével:
A fogyasztói kifogásról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti
• az Igénybe vevő nevét, címét,
• az áru megnevezését, vételárát,
• a vásárlás időpontját,
• a hiba bejelentésének időpontját,
• a hiba leírását,
• az Igénybe vevő által érvényesíteni kívánt igényt,
• a kifogás rendezésének módját,
• továbbá amennyiben a kifogás rendezésének módja az Igénybe vevő igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
A jegyzőkönyv másolatát a Szolgáltató az Igénybe vevőnek átadja; vagy e-mailben és postai úton elküldi.

4. A Szolgáltató köteles az Igénybe vevőt tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és az Igénybe vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Igénybe vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

5. A kifogás alapján kijavított árut a Szolgáltató az Igénybe vevőnek átvételi elismervénnyel adja át, mely tartalmazza Igénybe vevő nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor az Igénybe vevő a kijavított árut átveheti.

Az esetleges vita rendezésének módja
A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján, békésen rendezzék. Amennyiben a vitarendezés tárgyalásos úton mégsem lehetséges, a jogvita rendezésére, szerződő Felek a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. Egyúttal a Felek kijelentik, hogy jogvitájuk rendezésére a magyar jog alkalmazását kívánják.

Utoljára frissítve: 2013. 03. 18.

* Pont Bútor Kereskedelmi Kft. megjegyzése